Restauració del Llibre Cadastre de 1952 de l’Ajuntament de Sant Feliu de Codines

El taller de conservació-restauració Berta Blasi ha fet l’entrega a l’ajuntament de Sant Feliu de Codines del Llibre de Cadastre de Rústica de l’any 1956  un cop finalitzat el tractament al que ha estat sotmès. Aquesta acció s’emmarca dins del Programa de Restauració que porta a terme la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona, de la qual l’arxiu municipal de Sant Feliu de Codines en forma part des de l’any 2007

Aquest treball ha estat possible gràcies al cofinançament dut a terme entre l’ajuntament de Sant Feliu de Codines i la Diputació de Barcelona. El llibre presentava doblecs, estrips, marques de cintes autoadhesives i altres irregularitats. La intervenció ha tingut per objecte l’aplanat i la neteja del document. També s’ha fet un nou relligat amb tapa dura  per poder aturar la degradació del document pel seu ús.

Totes aquestes accions estan encaminades a  preservar la documentació municipal que és de conservació permanent de manera que es pugui assegurar l’accessibilitat i la difusió dels fons, tant per garantir la seva consulta interna com per a la recerca d’usuaris externs i que dona identitat al municipi i en manté la seva memòria.