L’Arxiu Municipal de Súria rep una donació de cartells, programes, esqueles i recordatoris

L'Arxiu Municipal de Súria, que forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona des de l’any 2010, ha rebut, per part de la Biblioteca Pública de Súria, la donació d’una col·lecció de cartells, programes, esqueles i recordatoris.

Pel què fa als cartells i als programes, aquests ajudaran a completar les col·leccions ja existents a l’Arxiu Municipal i a crear-ne de noves. Es tracta d’uns tres metres lineals de cartells i programes datats entre el 1942 i el 2019. Corresponen a esdeveniments i activitats culturals, esportives i socials, que durant aquest temps han organitzat les entitats i associacions de la vila. La seva classificació i consulta, en el futur, permetrà endinsar-se en la història de la intensa vida associativa de la població de tota aquesta època.

D’altra banda, la col·lecció d’esqueles és extraordinàriament completa, i inclou la major part de les que s’han elaborat a Súria des de la dècada de 1950 i fins a l’actualitat. Aquestes esqueles, la major part de les quals ja es troben ordenades alfabèticament, ocupen uns dos metres lineals, i es troben complementades per un bon nombre de recordatoris de difunts. La tradició de difondre les defuncions mitjançant la distribució d’esqueles és un costum que encara es conserva a Súria, i que actualment s’entén com a petit signe de solidaritat i convivència veïnal en la comunitat local.

Aquesta donació ve a sumar-se a les que l’Arxiu Municipal de Súria ha rebut els darrers anys, entre les quals destaquen les de la fàbrica de Cal Jover, (1911-2008); la del poeta Salvador Perarnau (1910-1995); la de la família Coll-Borrell (1860-1975); el fons fotogràfic de Salvador Vila i Sala i M. Rosa Vers i Peralba, (mitjans de la dècada de 1950 - mitjans de la dècada de 2000); la de l’antic grup de colònies El Corriol (1973-2002); la del Centre d’Esports Súria (1920-2010); la de la Coral Bell Repòs – L’Esplai (1967-2017) i el fons Josep Graells i Circuns (1885-2015).

Amb aquest acte, l’Arxiu Municipal vol continuar la recuperació i la conservació del patrimoni documental del municipi a través de les donacions de fons que puguin fer els particulars, les entitats i les associacions de Súria.