L'Arxiu Municipal de Viladecans va organitzar una jornada tècnica dels arxius municipals del Baix Llobregat i de l'Hospitalet de Llobregat

El matí del passat dijous 8 de juny, en el marc de la Setmana Internacional dels Arxius, l'Arxiu Municipal de Viladecans va organitzar una jornada tècnica d'arxivers i arxiveres de la comarca del Baix Llobregat, sumant els responsables de l'Arxiu Municipal de l'Hospitalet de Llobregat.

Van acudir a la invitació responsables tècnics dels arxius municipals de Begues, Castelldefels, Cornellà, Esparreguera, Esplugues de Llobregat, Gavà, La Palma de Cervelló, L'Hospitalet de Llobregat, El Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Sant Esteve Sesrovires, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i Viladecans.

La jornada va ser una molt bona oportunitat per conèixer-nos una mica més i intercanviar experiències i realitats. En les diverses intervencions van plantejar-se qüestions derivades dels nous reptes de l’arxivística, l’accés a la documentació, la diversa tipologia dels nostres usuaris, la importància de les activitats didàctiques, les característiques dels nostres dipòsits, la gestió dels ingressos documentals o el grau d’implicació que tenim vers l’administració electrònica.

Sembla clar que alguns d’aquests temes necessitaran un futur monogràfic aprofundit. És per això que ens emplacem en una propera reunió tècnica perquè continui aquest fòrum de discussió, amb el grau de col·laboració, cohesió i força que enguany s'ha encetat.