Proyecto de un Cementerio para la Población de Castellbisbal. Arxiu Municipal de Castellbisbal.

Salut,

A mitjan segle XIX s’estén la preocupació per la salubritat dels cementiris, els quals estaven a tocar de les esglésies parroquials, al bell mig dels pobles. Això va fer que entre els anys 1840 – 1860, durant el regnat d’Isabel II, es regulés la necessitat de situar els cementiris fora de les poblacions. L’Ajuntament de Castellbisbal va actuar encarregant un projecte de cementiri al destacat arquitecte de l’època Antoni Rovira i Trias, amb l’aprovació del gran arquitecte provincial Francesc Daniel Molina i Casamajó.

Continuant amb un projecte per difondre els fons històrics de l’Arxiu Municipal de Castellbisbal, al butlletí municipal de l’Ajuntament corresponent als mesos de abril i maig de 2013 difonem uns documents del fons municipal de l’Arxiu Municipal. En aquest número analitzem l’expedient corresponent al “Proyecto de un Cementerio para la Población de Castellbisbal”, expedient tramitat entre els anys 1861 i 1862.

Ho podeu consultar al document adjunt en format PDF, i a través de la pàgina web municipal: http://www.castellbisbal.cat/default.php?idcanal=3&idcategory=124&idsubcategory=245&idgroup=

Esperem us sigui interessant.