L’Arxiu Municipal de Súria incrementa el fons del fotògraf Josep Juncadella amb una nova donació

L'Arxiu Municipal de Súria, que forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona des de l’any 2010, ha rebut una nova donació de la família Juncadella Gómez, donació que incrementa el fons documental de l’històric establiment surienc Fotografia Juncadella que Josep Juncadella va regentar durant prop de cinc dècades juntament amb la seva dona, Maria Pilar Gómez. El setembre de 2021 va tenir lloc la donació d’aquest fons que ara es veu complementat amb el nou ingrés documental que inclou més negatius, fotografies, quadres i publicacions relacionades amb la fotografia, així com càmeres, objectius i altre material fotogràfic.

L'establiment Fotografia Juncadella va funcionar entre els anys 1959 i 2000, però la intensa activitat fotogràfica de Josep Juncadella es va iniciar molt abans de l’obertura de la botiga i es va perllongar amb posterioritat. A més dels reportatges familiars i de les fotografies individuals, Josep Juncadella va deixar constància d’esdeveniments institucionals, festes, actes culturals i esportius, successos, vistes urbanes o paisatges naturals amb una clara vocació de cronista públic. També va preservar i recuperar nombroses imatges històriques que probablement s’haurien perdut sense la seva intervenció. Aquesta llarga trajectòria va quedar reflectida en el llibre ‘Súria, els records d’un poble. Fotografia Juncadella (1945-2015)’, publicat l’any 2015 per Josep Juncadella amb el suport de la seva família.

Amb aquesta nova donació, aquest important fons ja aplega més de 160.000 negatius; més de 11.000 fotografies; més de 250 plafons; contactes; diapositives; imatges digitalitzades; pel·lícules de temàtica local; llibres i publicacions relacionades amb el món de la fotografia. Així mateix, amb la nova donació de càmeres i material fotogràfic, l’Ajuntament de Súria disposa de més de 30 càmeres fotogràfiques, objectius, ampliadores, trípodes, focus, filtres, visors i altres accessoris.

Per a més informació podeu consultar la fitxa de fons del Fons Fotografia Juncadella, on hi trobareu el quadre de classificació i l'inventari.