L’Arxiu Municipal de Castellbell i el Vilar rep la donació del fons de l'historiador Joan Masats i Llover

L’Arxiu Municipal de Castellbell i el Vilar ha rebut la donació del fons documental de Joan Masats Llover, historiador i fill predilecte local, reconegut per les seues investigacions sobre el tren Cremallera de Montserrat i el guerriller Mansuet Boxó, el Mansuet.

La donació, realitzada pels seus fills, Bartomeu i Maria Masats, comprèn la documentació elaborada per l’historiador i recollida durant les seues tasques d’investigació i recerca. A més, el fons conté documentació original i publicacions procedents de diferents entitats, associacions i empreses locals de Castellbell i el Vilar.

Amb aquesta acció, l’Arxiu Municipal de Castellbell i el Vilar, situat al Centre Cultural Joan Masats, vol continuar amb la tasca de recuperació, conservació i difusió del patrimoni documental del municipi, a través de les donacions de fons que puguin fer els particulars, les entitats i les associacions.

L’Arxiu Municipal de Castellbell i el Vilar forma part del programa de manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) des de 2012 i rep el suport d’un arxiver itinerant.