Curs de Gestió documental i arxius municipals

La primera edició del Curs de Gestió documental i arxius municipals, que impartiran els tècnics en arxius de l'Oficina de Patrimoni Cultural de la  Diputació de Barcelona els dies 3, 5, 10 i 12 de maig està completa, fet que obliga a organitzar una segona pel més de novembre. El curs es porta impartint des de l'any 2018, i des de llavors han passat més de 150  treballadors municipals en les 9 edicions realitzades.  Aquesta vegada, tal com va passar amb l'edició feta el mes de maig,  serà telemàtica amb sessions de dues hores  de duració.

Aquesta acció formativa va adreçada al personal administratiu dels  ajuntaments de la demarcació de Barcelona i tractarà els aspectes bàsics  de l'arxivística i de la gestió documental així com la repercussió de la seva aplicació en les tasques diàries  dels treballadors dels ajuntaments. S'introdueixen temes  com l'accés, l'avaluació i la conservació documental i s’aprofundeix  en la utilitat d'eines com la transferència, les tipologies documentals i el  quadre de classificació, eina bàsica sobre la qual pivota la resta de la gestió documental i que, en els últims anys, ha deixat de ser una  eina utilitzada només pels arxivers, per convertir-se en una peça clau de l'administració electrònica.

L'èxit d'inscrits en aquest curs demostra la necessitat de formació en gestió documental  que tenen els treballadors administratius dels ajuntaments, perquè la digitalització de l'administració ha obligat a tenir molt present conceptes de gestió documental en les seves tasques diàries que abans no ho eren tant.