Nou curs d'introducció al tractament arxivístic de fotografies adreçat a personal administratiu dels ajuntaments

Els propers dimecres 18 i 25 d'octubre, la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona organitza un curs d'introducció al tractament arxivístic de fotografies adreçat a personal administratiu dels ajuntaments.

El curs, amb una durada total de 4 hores i en modalitat virtual, és una primera aproximació als requeriments bàsics als quals ens hem d'enfrontar quan tractem les fotografies que conservem als nostres arxius. Es tractaran temes com requeriments bàsics de conservació preventiva, aspectes específics de la descripció de documents fotogràfics, textos legals que s'han de tenir en consideració i temes relacionats amb la difusió i la divulgació.

El curs serà impartit per Patrícia Álvarez, arxivera itinerat del Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals, i es basarà, en la majoria de casos, en exemples de tractaments que s'han fet en municipis de menys de 10.000 habitants. L'any que ve es durà a terme una segona edició d'aquest curs.