L’Arxiu Municipal de Granollers engega la campanya «ARXIVEM LA COVID-19»

L’Arxiu Municipal de Granollers, exercint la seva tasca de conservació i difusió de la memòria, proposa a la ciutadania participar en la recopilació de documents que permetin a les generacions del futur entendre millor els fets actuals.

Concretament, l’Arxiu anima als granollerins i granollerines a fer aportacions per tres vies: enviant imatges, vídeos o documents textuals directament al correu electrònic de l’AMGr; utilitzant les etiquetes #covidgranollers i #arxivemlacovid19 a les publicacions en xarxes socials que tinguin relació amb la crisi sanitària a Granollers, de manera que es puguin recopilar les publicacions i guardar-les per al futur i, finalment, oferint-se com a testimonis per a la realització d’entrevistes que ingressaran a la secció de Fonts Orals de l’Arxiu.

Les seccions de fonts orals dels arxius conserven entrevistes a persones que han viscut un moment històric determinat per tal que quedi constància del seu testimoni. Habitualment aquestes entrevistes es fan anys després que els fets hagin succeït i es basen doncs en els records de les persones. Així, a l’Arxiu Municipal de Granollers actualment es conserven entrevistes a testimonis de la Guerra Civil, la lluita antifranquista o les diverses onades migratòries, entre altres qüestions.

Aquest projecte però explota la possibilitat de realitzar entrevistes de profunditat a persones que puguin aportar la seva vivència de la crisi quan els fets encara estan passant. Això permet recollir un testimoni diferent del que s’obtindria entrevistant aquestes persones en un futur i, alhora, permet convidar la ciutadania a reflexionar sobre la situació i participar activament en la formació del patrimoni documental de la ciutat.

A part d’aquesta iniciativa, l’arxiu també ha impulsat ja des dels primers dies de confinament diverses propostes per tal que qui ho desitgi pugui col·laborar des de casa. La ciutadania pot contribuir al coneixement del patrimoni de la ciutat fent que la informació recollida als documents i fonts sigui localitzable amb més facilitat mitjançant la transcripció de fonts orals, la lectura i mecanografiat d’actes del ple municipal o de La Unió Liberal i la descripció de fotografies antigues.

Les persones interessades en participar en qualsevol d’aquests projecte poden contactar amb arxiu@granollers.cat indicant en quin projecte volen col·laborar.

Etiquetes: