Presentacio del llibre 'El Masnou, un oasi en temps de guerra per als refugiats'

dijous
mai 2021
Data de finalització: dijous, 13/05/2021 - 20:00

Presentacio del llibre El Masnou, un oasi en temps de guerra per als refugiats, de la investigadora Glòria Campoy Collado. És el resultat de la VIII Beca de Recerca Local del Masnou i es tracta del número 32 de la publicació La Roca de Xeix.

Es tracta d'un estudi sobre els refugiats que van arribar al Masnou durant la Guerra civil espanyola, sobretot vinguts del País Basc i de Madrid, que fugien de la guerra. Van ser acollits i mantinguts per la població, en cases particulars i en altres edificis. Fins i tot es van obrir diversos menjadors per als infants. El llibre és un estudi complet de les condicions d'acollida, les fases d'arribada, i aspectes com l'alimentació, transport, educació i sanitat dels refugiats. Inclou relats amb persones que ho van viure o descendents i la llista de completa de refugiats acollits.

La presentació tindrà lloc a la Sala Joan Comellas de l’Edifici Centre (al carrer de Josep Pujadas Truch, 1 A)  a les 19h. A causa de les restriccions per la pandèmia, la cabuda és limitada i s’hi admetrà públic per ordre d’arribada fins a arribar a la capacitat màxima vigent.

El llibre es distribuirà de franc durant la presentació, i també es podrà agafar, a partir de l’endemà de la presentació, al Museu de Nàutica i a l’Arxiu municipal. També estarà disponible en format digital a l’apartat de publicacions del web de l’Arxiu municipal: https://www.elmasnou.cat/temes/cultura/arxiu-municipal-del-masnou/arxiu-municipal-publicacions