Estrenem una nova secció al nostre web: Arxiu festiu

La festa és la celebració en què commemorem un esdeveniment amb un origen que pot ser religiós o no. La celebració continuada d’una festa esdevé amb el pas del temps un costum o una tradició que cohesiona una comunitat de persones i alhora defineix la seva identitat.

Des de la Xarxa d’Arxius Municipals volem compartir els documents dels arxius municipals que parlen de festes locals, de quina història hi ha al darrera, com es van generar, com han perdurat i com s’han transformat fins als nostres dies.

Estem segurs que els arxius municipals de la mà dels seus arxivers i arxiveres podem contribuir a través dels documents a recuperar i a difondre la història i la memòria de les nostres festes.

Aquesta secció l’endeguem els arxivers itinerants des del Programa de Manteniment però també està oberta als arxius de la Central de Serveis Tècnics de la Xarxa d’Arxius Municipals.

Volem anar publicant una festa mensualment en el format que presentem avui i si teniu propostes no dubteu en contactar amb nosaltres (zamoraej@diba.cat).

Ens estrenem amb la Festa major d’hivern de Súria, el Vot de Poble per Sant Sebastià, avui 20 de gener de 2023.

Us convidem al nostre Arxiu festiu !!

Oficina de Patrimoni Cultural