Alumnes de l’IES Sant Jordi visiten l’Arxiu Municipal de la Roca del Vallès i l’Arxiu de la Memòria Popular

El proppassat 7 de maig els alumnes de Batxillerat Humanístic de l’IES Sant Jordi van visitar el Servei d’Arxiu Municipal de la Roca del Vallès i l’Arxiu de la Memòria Popular. Els responsables dels dos arxius van fer una presentació dels dos serveis, van mostrar les seves diferències i la manera com es complementen. A continuació van poder veure els documents que es van posar a la seva disposició, com a possibles línies d’investigació històrica per a futurs treballs: padrons d’habitants, actes de plens, programes de Festes majors, expedients de canvis de noms dels carrers, documentació del període de la Guerra Civit, lleves, etc  El grup, format per 18 alumnes i dues tutores, va visitar el dipòsit on es custodien els documents.

Durant la visita, els alumnes van mostrar molt interès per la documentació exposada i per l’equipament. Se’ls va oferir la possibilitat de participar en el “Premi Romà Planas” de memorials populars, dotat amb 1.200 euros que organitza cada any l’Arxiu de la Memòria Popular.

Es tracta del primer grup d’alumnes de l’IES Sant Jordi que visita l’equipament, i està previst continuar amb la resta de grups i centres educatius del municipi.