Construcció del nou dipòsit de Calonge de Segarra

L’Arxiu Municipal de Calonge de Segarra ha estrenat un nou dipòsit a la primera planta del nou edifici de l’Ajuntament, situat a les antigues escoles al nucli de Dusfort. L’antic dipòsit, ubicat a la primera planta del local El Forn, feia temps que havia arribat al seu límit de capacitat, impedint assumir les transferències periòdiques de documentació.

Davant d’aquesta situació de saturació van acollir-se a la subvenció de la Convocatòria d’ajuts per a la millora i adequació dels equipaments culturals públics atorgada per l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona l’any 2021, obtenint un import de 10.000€ per la compra de volums compactes per instal·lar a l’espai del nou dipòsit d’arxiu.

La instal·lació dels armaris han afegit un volum aproximat de 100 metres lineals que han permès solucionar els problemes de capacitat dels dipòsits de Calonge de Segarra, permetent iniciar el procés de transferència de la nombrosa documentació pendent d’arxivar i assumir les necessitats futures del sistema de gestió documental de la població. L’Ajuntament de Calonge de Segarra es va adherir l’any 2005 al Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona i compta amb l’assistència d’un arxiver itinerant.