L’Arxiu Municipal de La Pobla de Lillet publica l’inventari del fons de la Residència d'Avis Lillet

L'Arxiu Municipal de La Pobla de Lillet, que forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona des de l’any 2006, posa a disposició del públic l’inventari del fons de la Residència d'Avis Lillet, organisme autònom local el fons del qual ha estat recentment ordenat, classificat i inventariat.

Podeu accedir al mateix a través del següent enllaç: https://xam.diba.cat/wiki/fons-residencia-davis-lillet, on hi trobareu el quadre de classificació i l’inventari-catàleg.

El 30 de maig de 1931 s’inaugurava la «Casa de Beneficència», un espai dedicat a les persones més vulnerables: ancians, malalts i mainada en situació de pobresa. Anys més tard, canviaria el nom a l’actual: «Residència d’Avis de la Pobla de Lillet», inaugurada com a tal el 3 de desembre de 1989. La Residència ha anat canviant el seu sistema de gestió; primer amb unes comunitats religioses, més tard amb la cura d’una família poblatana… fins a arribar al dia d’avui, amb un Consell Rector i personal professional, que tenen cura dels avis i àvies que hi viuen.

La documentació que integra aquest fons és la pròpia generada de la gestió de la Residència al llarg de la història.  Inclou documentació realtiva a administració general (gestió de personal, residents, etc.), administració econòmica, obres, seguretat i control sanitari.