Exposició virtual: “Jaume Ventura Tort. Un testimoni de la seva obra”

Públic al qual s'adreça:
dijous
Juny 2019
Data de finalització: dijous, 01/08/2019 - 00:00

Dins del marc de la celebració del Dia Internacional dels Arxius 2019, l’Arxiu Municipal de L'Hospitalet presenta una mostra de documents de Jaume Ventura Tort. La major part d’ells són donació de la pròpia persona, però també s’inclouen d’altres que complementen el relat de la seva vida pública i privada.

Nascut a l’Hospitalet, Jaume Ventura Tort (1911-1985) va ser un músic i compositor de sardanes, sarsueles, òperes i cançons, entre d’altres. L’Arxiu disposa de les seves partitures, moltes d’elles manuscrites, i de 8 àlbums elaborats per ell mateix que inclouen fotografies, programes i fulletons, retalls de premsa, cartes, dedicatòries, etc...

Podeu accedir a tota la documentació i a l’audiovisual que hem elaborat amb una selecció d’aquesta al nostre Portal d’imatges a partir del pròxim 6 de juny.

Agraïm la col·laboració de l’Ajuntament del Prat que ha fet possible incorporar la música de les sardanes de Jaume Ventura Tort en el nostre muntatge audiovisual.