L'Arxiu Municipal de Gironella rep una donació de programes, cartells i notícies aparegudes a la premsa de mans de Ramon Soler i Riba

L'Arxiu Municipal de Gironella ha rebut, de mans de l’escriptor gironellenc Ramon Soler i Riba, una important donació que inclou programes i cartells de festes i actes diversos i un exhaustiu recull de premsa.

La donació, que incrementa notablement els fons de l’Arxiu Municipal de Gironella en aquests àmbits concrets, és fruit del treball d’anys de recollir material per part de Ramon Soler. És una donació d’un alt valor cultural per al municipi de Gironella en concret i per tota la comarca del Berguedà en general, ja que no només incorpora material referit al municipi de Gironella, sinó que inclou documentació de tots els pobles de la comarca del Berguedà.

La donació, que ha ingressat a l’Arxiu en 60 unitats d’instal·lació que suposen uns 7,7 metres lineals de documentació, incorpora programes i cartells de Gironella des de l’any 1926 fins al 2015, i de la resta de municipis de la comarca des de primers de la dècada de 1970 fins al 2015. Pel què fa al recull de premsa, aquest és exhaustiu de tota la comarca des de la dècada de 1990 fins al 2015. La donació també incorpora alguns bans i circulars de l’ajuntament gironellenc.

Amb la donació d'aquesta col·lecció, l'Arxiu Municipal de Gironella continua amb la seva tasca de recuperar i conservar el patrimoni documental del municipi a través de les donacions de fons que puguin fer persones particulars i entitats de la vila o vinculades a ella.

L'ordenació, classificació i elaboració de l’inventari de l’Arxiu Municipal de Gironella va finalitzar a primers del 2019, i actualment aquest arxiu està tramitant la seva adhesió al Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona.