L'Arxiu Històric de Sabadell celebra el Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual amb la publicació d'un vídeo sobre la història de la Casa Ponsà i els origens de l'Arxiu

El 27 d'octubre ha estat declarat per la UNESCO Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual. Aquesta efemèride es celebra des de l'any 2007 amb l'objectiu de ser un punt de trobada pels arxius de tot el món per celebrar i reconèixer el valor de la documentació audiovisual per les futures generacions.

Aquesta declaració del 1980 sorprèn per la seva vigència i potser per recordar-nos que el temps i la manca de cura són els grans perills per a la supervivència del nostre patrimoni audiovisual, el lema de treball d'aquest any és:

“Salvant el nostre patrimoni per la propera generació.”

En aquest sentit, pel Dia del Patrimoni Audiovisual, us presentem un vídeo que han elaborat els tècnics de l'Arxiu Històric de Sabadell en motiu de l'exposició “Un lloc per a la memòria. 30 anys de servei d'arxiu a la Casa Ponsà” (aquesta va tenir lloc al Casal Pere Quart de Sabadell entre el 6 i el 25 de setembre d'aquest any).

Enguany, celebrem que el 12 d'abril de 1983 es va inaugurar l'actual seu de l'Arxiu Històric de Sabadell a la Casa Ponsà del carrer de la Indústria. L'antic arxiu municipal situat a les golfes de l'Ajuntament havia quedat petit per la quantitat de documents que anava generant una ciutat en constant i ràpid creixement. La documentació s'amuntegava a les dependències municipals i es feia impossible la seva correcta conservació. El consistori nascut de les primeres eleccions democràtiques va entendre la necessitat de buscar un nou espai on hostatjar el patrimoni documental de la ciutat així com la documentació administrativa i va adquirir l'edifici de la Casa Ponsà per adaptar-lo a les necessitats d'un servei d'arxiu.

En aquest vídeo podreu veure en imatges la història de la Casa Ponsà i com es converteix en seu de l'Arxiu Històric de Sabadell, alhora que es fa un repàs de les instal·lacions de l'Arxiu posant en valor la diversitat de documents que gestiona el nostre servei. Adjuntem enllaç a la notícia del nostre web i del portal Vimeo: