Els arxius municipals de Les Cabanyes i Olèrdola col·laboren en l’exposició sobre l’escola republicana “Quan la vida entra a l’escola” a Vilafranca del Penedès.

Dos dels arxius de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona, els de Les Cabanyes i Olèrdola, col·laboren amb la cessió de documents en l’exposició sobre els mestres seguidors de la Tècnica Freinet al Penedès a la Capella del Vinseum, Museu de les Cultures del Vi de Vilafranca del Penedès.

En el cas de Les Cabanyes, els documents cedits són les invitacions i el programa que va rebre l’ajuntament de la Setmana Pedagògica de Vilafranca que es va celebrar l’abril de 1935 i en la que van participar els mestres freinetians amb una conferència.

En el cas d’Olèrdola, s’ha cedit per a exposar el volum que aplega les revistes escolars Endavant! de l’escola de Plana Rodona i Batec de Vilafranca dels mestres Ramon Costa Jou i Dolors Piera.

L’exposició reivindica la feina feta per una colla de mestres i alumnes que durant els anys 1934 i 1937 van fer viva la Tècnica Freinet al Penedès. Les seves revistes són el testimoni de quina era la vida dins i fora de les escoles a Olèrdola, als Monjos i a Vilafranca del Penedès. Estarà oberta fins el 21 de març

Els dos arxius formen part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona des de l’any 2006 i 2007.