El projecte "Memòria digital de la Palma" objecte d'estudi d'un treball final de grau

El projecte de captació de fotografies històriques de la Palma de Cervelló, dut a terme en col·laboració entre la biblioteca i l’arxiu municipal del mateix municipi, ha estat objecte d’estudi del treball final del grau d’informació i documentació de la Universitat de Barcelona de l’estudiant Elisabet Pich García.

El treball, titulat “Tractament i difusió de col·leccions i fons personals fotogràfics per la preservació de la memòria històrica”, analitza com ha de ser el tractament d’aquest tipus de fons fotogràfics partint des d’un punt de vista teòric per després concretar en l’anàlisi específic del projecte de la Palma de Cervelló.

Es tracta d’un exemple de col·laboració positiva entre el món de la universitat i un projecte de tractament arxivístic real. Entre altres coses, el treball aporta un estudi dut a terme a través d’una enquesta entre la població de la Palma per esbrinar l’abast real de la difusió que s’ha fet del projecte. Aquestes i altres dades serviran per revisar i analitzar les activitats de difusió que es duguin a terme a partir d’ara. Des d’aquí volem felicitar a l’Elisabet Pich per la feina feta i animar a altres estudiants a que entrin en contacte amb el món de l’arxivística!