L'Arxiu Municipal de Cercs rep la donació de 350 dvds amb actes realitzats al municipi

L'Arxiu Municipal de Cercs ha rebut la donació de 350 dvds en els quals s’hi troben enregistrats actes que han tingut lloc, majoritàriament, al mateix municipi, tot i que també n’hi ha de la resta de la comarca del Berguedà.

La donació, d’un alt valor cultural per al municipi de Cercs, ha estat realitzada pel senyor Antonio Egea i Fernández, el qual també és l’autor de les filmacions. Aquests dvds inclouen actes culturals, socials, polítics, esportius, lúdics i festius de la vila de Cercs i d’altres indrets del Berguedà entre els anys 2000 i 2019. Aquesta documentació resulta cabdal per conèixer el dia a dia del municipi de Cercs durant els darrers anys.

Amb la donació d'aquest fons, l'Arxiu Municipal de Cercs continua amb la seva tasca de recuperar i conservar el patrimoni documental del municipi a través de les donacions de fons que puguin fer persones particulars i entitats de la vila o vinculades a ella.

Aquesta important donació s'afegeix a les que l'Arxiu Municipal de Cercs ha rebut en els darrers anys. Entre aquestes donacions destaquen la del Club de Futbol Sant Salvador, la de la colla de Diables “Dimonis de Cercs”, la de l’Esbart del Roser i la de l’arquitecte Jordi Viola i Garriga, que permet documentar el naixement del nou poble de Sant Jordi amb motiu de la construcció de l’embassament de La Baells.

L'Arxiu Municipal de Cercs forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona des de l'any 2004.