Èxit de la jornada de portes obertes a l'Arxiu municipal de Masquefa

El passat dissabte 21 d'octubre, l'arxiu municipal de Masquefa va dur a terme una jornada de portes obertes en el marc de les Jornades europees de patrimoni. L’interès i l’acollida de la proposta, amb més d'una trentena d'inscrits, ha estat molt positiva per part dels veïns que es van apropar a conèixer l’arxiu i el documents que conserva. L'actvitat va consitir en un petit repàs de la història de l'arxiu i la visita a les seves instal·lacions, juntament amb l'exposició i explicació d'alguns dels documents més destacats que s'hi conserven.

La primera fase d'organització d'aquest arxiu municipal les va dur a terme Diputació de Barcelona entre els anys 1998 i 1999, i des de l'any 2007 rep el suport d'un arxiver itinerant. L'any 2011 l'arxiu es trasllada a la seva ubicació actual, les instal·lacions de l'antiga fàbrica Rogelio Rojo.

Un cop més, iniciatives com aquestes serveixen per demostrar que l’aliança entre els arxivers itinerants del Programa de Manteniment de la Diputació de Barcelona i els ajuntaments adherits al Programa suma en positiu i aporta valor afegit a les poblacions que es fan responsables de la custòdia del seu patrimoni documental.