L'Arxiu Municipal de Cercs rep una donació de filmacions i enregistraments de l'Associació Musical "Sense Vergonya"

L'Arxiu Municipal de Cercs ha rebut la donació d'una col·lecció de filmacions i enregistraments que recullen algunes de les actuacions de l'Associació Musical "Sense Vergonya".

La donació, d’un alt valor cultural per al municipi de Cercs, ha estat realitzada per aquest grup de música amateur que fomenta la participació dels cercorins i les cercorines en les activitats musicals en tots els nuclis de l'antic Pont de Rabentí. L'Associació Musical "Sense Vergonya" va començar l'activitat l'any 1996, quan es va constituir un Grup de Solidaritat per ajudar nens i nenes del carrer del Brasil, i va aconseguir recaptar més de 500.000 pessetes. L'any 2016 va rebre el Premi Santa Bàrbara, un guardó amb el qual el municipi de Cercs reconeix aquelles persones que, a títol individual o formant part d’entitats, reprodueixin d’alguna manera els valors miners com l’esforç, la constància, la implicació o la solidaritat, entre d’altres.

Durant el seu quart de segle de vida aquesta entitat ha anat realitzant cançons i assaigs, així com actuacions teatrals. Bàsicament, ha actuat al municipi de Cercs, i han anat a diferents residències i casals de la gent gran del Berguedà. Els enregistraments de part d'aquestes actuacions són els que ara han ingressat a l'Arxiu Municipal de Cercs.

Amb la donació d'aquest fons, l'Arxiu Municipal de Cercs continua amb la seva tasca de recuperar i conservar el patrimoni documental del municipi a través de les donacions de fons que puguin fer persones particulars i entitats de la vila o vinculades a ella.

Aquesta important donació s'afegeix a les que l'Arxiu Municipal de Cercs ha rebut en els darrers anys. Entre aquestes donacions destaquen la del Club de Futbol Sant Salvador, la de la colla de Diables “Dimonis de Cercs”, la de l’Esbart del Roser, la de l’arquitecte Jordi Viola i Garriga, que permet documentar el naixement del nou poble de Sant Jordi amb motiu de la construcció de l’embassament de La Baells, la del senyor Antonio Egea i Fernández, que inclou 350 dvds amb actes del municipi, la dels germans Calonge Forés, que inclou filmacions antigues del municipi, la del senyor Climent Vilella Capallera, que inclou imatges que testimonien el naixement del pantà de La Baells, i la de l’Associació de Dones Pont de Rabentí.

L'Arxiu Municipal de Cercs forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona des de l'any 2004.