Trenta persones han col·laborat amb l'Arxiu Municipal de Granollers aquest curs, a través dels grups de descripció de fotografies, correspondència i transcripció d'actes

Una trentena de persones han participat aquest curs als grups de voluntaris que col·laboren amb l’Arxiu Municipal de Granollers (AMGr).

Aquest equipament va reprendre l’activitat presencial al mes d’abril, amb les trobades del taller de descripció de correspondència històrica, en què cinc persones s’han trobat un cop a la setmana per llegir i descriure les cartes rebudes a l’Ajuntament, en aquest cas, els anys 1942-43. Aquesta època, l’Alcaldia era la porta d’entrada de comunicacions personals i oficials de tota mena: instàncies, notificacions, cartes... a partir de les quals sabem com vivia la ciutat els primers anys de la postguerra.

Pel que fa a la descripció de fotografies antigues, hi han participat 19 persones distribuïdes en dos grups que aquest mes de juny s’han trobat dues vegades a l'equipament municipal de Can Jonch, després de l’aturada obligada per la pandèmia. Durant les sessions, s’han projectat fotografies de la segona meitat del segle XX dels fons de l’Arxiu. A partir de les aportacions dels voluntaris, s’ha ampliat la informació disponible de les imatges, com ara els noms de les persones que apareixen, el lloc o el context.

Per acabar, sis persones més han col·laborat des de casa seva amb la transcripció de les actes del Ple municipal i de l'entitat La Unió Liberal, documents manuscrits que es reescriuen i es pengen a l’Arxiu Digital per facilitar-ne la consulta. Aquest projecte va impulsar-se durant el confinament, la primavera de 2020, i en aquell moment hi van participar una seixantena de persones. La cronologia de les actes abasta els anys 1939-1966.

En total s’han fet una quinzena de sessions presencials, quan la situació epidemiològica ho ha permès. El perfil majoritari del voluntari de l’AMGr és d’una persona jubilada (professional de l’ensenyament, sobretot, però també d’altres camps com la gestió, l’administració...), tot i que també hi ha persones de mitjana edat i algun estudiant. Hi ha tantes dones com homes i bona part són de Granollers o estan molt vinculats amb la ciutat.

L’activitat s’atura ara els mesos d’estiu i es reprendrà el mes de setembre. Per a més informació i/o apuntar-se en algun dels grups, podeu escriure a: arxiu@granollers.cat o trucar al 93 842 67 37.