Construcció del nou dipòsit d'arxiu de Cabrera d’Anoia

L’Arxiu Municipal de Cabrera d’Anoia ha estrenat un nou dipòsit a la planta baixa de l’edifici de l’Ajuntament que soluciona els problemes de capacitat per assumir el seu fons documental. L’antic dipòsit, ubicat a la primera planta de l’edifici, feia temps que havia arribat al seu límit de creixement de 120 metres lineals, impedint assumir les transferències periòdiques.

Aquesta situació de saturació va comportar la realització d’un informe de necessitats d’espais per l’arxiver itinerant que va permetre’ls acollir-se a la subvenció de la Convocatòria d’ajuts per a la millora i adequació dels equipaments culturals públics atorgada per l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona l’any 2021, obtenint un import de 10.052,68€ per la compra de volums compactes.

La instal·lació dels armaris en el nou dipòsit han afegit una capacitat aproximada de 127 metres lineals que ha permès duplicar la capacitat total dels dipòsits de Cabrera d’Anoia, permetent iniciar el procés de transferència de la nombrosa documentació pendent d’arxivar i assumir les necessitats futures del sistema de gestió documental de la població. L’Ajuntament de Cabrera d’Anoia es va adherir l’any 2006 al Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona i compta amb l’assistència d’un arxiver itinerant.

Grups de treball:
Arxivers de manteniment