Nova edició del curs "Gestió documental i arxius municipals"!

Durant els propers dies 8, 10, 14 i 15 de novembre es durà a terme la segona edició d'aquest any 2022 del curs "Gestió documental i arxius municipals". El curs es porta impartint des de l'any 2018, i des de llavors han passat més de 150 treballadors municipals en les deu edicions realitzades. Aquesta vegada, tal com va passar amb l'edició feta el mes de maig d'aquest mateix any, serà telemàtica amb sessions de dues hores de durada.

Aquesta acció formativa va adreçada al personal administratiu dels ajuntaments de la demarcació de Barcelona i tractarà els aspectes bàsics de l'arxivística i de la gestió documental així com la repercussió de la seva aplicació en les tasques diàries dels treballadors dels ajuntaments. S'introdueixen temes com l'accés, l'avaluació i la conservació documental i s’aprofundeix en la utilitat d'eines com la transferència, les tipologies documentals i el quadre de classificació, eina bàsica sobre la qual pivota la resta de la gestió documental i que, en els últims anys, ha deixat de ser una eina utilitzada només pels arxivers, per convertir-se en una peça clau de l'administració electrònica.

L'èxit d'inscrits en aquest curs demostra la necessitat de formació en gestió documental que tenen els treballadors dels ajuntaments, perquè la digitalització de l'administració ha obligat a tenir molt presents conceptes de gestió documental en les seves tasques diàries que abans no ho eren tant.