L’Arxiu municipal de Montmeló participa en l’exposició sobre la Festa Major al municipi

Sota el nom de «La nostra festa: Goita que fan avui!», s’inaugura avui al Museu municipal de Montmeló l’exposició sobre la història de la Festa Major a la població.  L’exposició exhibeix documents originals de l’arxiu municipal, en un període que transcorre des del s. XIX fins els nostres dies, on destaquen programes, cartells, carnets de ball, sol·licituds per realitzar activitats, entre d’altres, i un conjunt de fotografies del fons d’imatges dels autors locals Josep Umbert, Francesc Umbert i Pablo Agudo.

Aquesta mostra documental permet seguir l’evolució de la festivitat local en el decurs dels anys amb els canvis estètics i de contingut que han caracteritzat els diferents períodes històrics, permetent al visitant una perspectiva molt propera del que significa participar en les diverses activitats recollides als programes de festes, com anar a l'envelat o formar part en l’organització i celebració d’actes.

El principal eix vertebrador de l’exposició és la col·lecció de cartells i llibrets dels programes d'activitats. Aquests, a més de permetre als habitants del municipi conèixer els actes que se celebraven durant la Festa Major, tenen un fort atractiu en mostrar nombroses empreses i negocis locals que es van anunciar en llarg dels anys, la majoria de les quals avui desaparegudes. Uns anuncis que han servit en moltes èpoques per finançar part de les despeses de les activitats programades per aquells dies.

L'acte inaugural es farà avui a les 17:30h a la sala del Museu Municipal de Montmeló, emmarcat dins de les activitats de Festa Major, i romandrà fins al dia 5 de juliol. L'entrada és totalment gratuïta i els horaris varien segons el dia:

Divendres 28 de juny inauguració a les 17:30 obert fins les 20h

Dissabte 29 de juny d'11h a 14h i de 17h a 20h