Millores a l'Arxiu Municipal de Sant Julià de Vilatorta

L’Arxiu Municipal de Sant Julià de Vilatorta ha augmentat la capacitat d’emmagatzematge fins a 3.500 caixes amb la instal·lació d’un nou sistema d’armaris compactes. Per a la instal·lació del sistema d’armaris compactes ha comptat amb l’assistència d’un arxiver itinerant de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona. En total són 450 metres lineals de prestatgeries entre els quatre mòduls de prestatgeries fixes i els 4 armaris compactes dobles nous instal·lats sobre carrils, i amb la previsió d’un cinquè armari compacte. L’Arxiu Municipal de Sant Julià de Vilatorta es troba a la planta baixa de l’Ajuntament i fins ara disposava d’un equipament de prestatgeries fixes de 230 metres lineals dels quals només quedaven lliures per a ingressos uns 30 metres lineals. Actualment el nombre de capses que es conserven a l’arxiu és de 1.675.

Per altra banda també es millorarà la climatització de l’espai amb un sistema de telegestió per controlar la temperatura i la humitat del dipòsit d’arxiu.

El cost total d’aquestes millores és de 31.200,89 euros, subvencionats íntegrament per la Diputació de Barcelona.

L'Arxiu Municipal de Sant Julià de Vilatorta forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona des de l'any 2004