L'Arxiu Municipal de Casserres ingressa prop de 600 imatges antigues del municipi

Els fons de l’arxiu municipal de Casserres s’incrementen gràcies a l'ingrés de prop de 600 fotografies que els veïns del municipi van aportar per fer una exposició d'imatges antigues.

Al seu moment, les imatges, datades entre finals del segle XIX i la dècada de 1970, foren convenientment identificades abans de ser escanejades i ampliades per a l'exposició. Ara, l'Arxiu ha rebut aquestes ampliacions i les imatges en suport digital.

Aquestes imatges mostren els canvis que l'espai urbà de Casserres i el paisatge dels seus voltants va patir al llarg del segle passat, però també ens il·lustren sobre la vida social i els actes tradicionals que s'hi desenvoluparen. Així, al costat de vistes generals i parcials de la població, elements patrimonials i paratges naturals, hi podem trobar imatges d'actes religiosos, festius, esportius, culturals, fotografia familiar, etc.

L’arxiu municipal de Casserres forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona des de l’any 2012 i rep el suport tècnic d’un arxiver itinerant.