Nou Manual de de la Comunitat Virtual de la Xarxa d’Arxius Municipals

Durant els darrers mesos, s’ha revisat els continguts que hi ha a la Comunitat Virtual de la Xarxa d’Arxius Municipals, materials que els membres han anat publicant durant els gairebé vuit anys de funcionament de la Comunitat. Això ha portat a un laboriós procés d’endreça i neteja dels materials que s’han acumulat. Com a fruit d’aquest procés s’han definit una sèrie de criteris per tal que la Comunitat sigui més entenedora i fàcil d’usar.

Aquests criteris han permès elaborar el nou Manual de de la Comunitat Virtual de la  Xarxa d’Arxius Municipals que ve a substituir el document Tutorial v1 de la Comunitat Virtual XAM, que es va fer arran del Curs Comunitat Virtual de la XAM impartit durant el novembre del 2014 i que ha servit com a manual fins ara.

La principal novetat d’aquesta versió és la presentació dels documents dels casos d’ús més freqüents. L’experiència de vuit anys de funcionament de la Comunitat, ens demostra que les principals utilitats que es fan servir són: la publicació dels instruments de descripció dels arxius municipals que formen part del Programa de Manteniment; la publicació de notícies i la publicació de documents per a compartir. A conseqüència d’això, s’han elaborat tres documents que descriuen amb detall els tres casos d’ús mencionats. Aquests documents complementen el  Manual, però també estan pensats per poder-los utilitzar individualment. Aquests documents són: