Docs XAM Agenda 2030. Aigua neta i sanejament

Amb motiu del Dia Mundial de l’Aigua el document escollit per la secció Docs XAM Agenda 2030 és el diploma que l’ajuntament de Calders va oferir l’any 1919 com a regal a l’impulsor del projecte d’arribada d’aigua al municipi, Joan Cuyàs Sala. Es tracta d’un fet important que va marcar un abans i un després en la vida d’aquesta localitat situada a la comarca del Moianès.

El document és certament únic i amb vocació artística. Pintat per J. de Bigaire, el diploma representa diverses escenes relacionades amb Calders i l’arribada de l’aigua. Ocupant la part més important del document, una representació bíblica que també té com a protagonista l’aigua.

Aquest diploma forma part del fons Ponsa-Cuyàs que es conserva a l’arxiu municipal de Calders. Si voleu esbrinar més sobre aquest document, us animem a que consulteu l’objectiu de desenvolupament sostenible “Aigua neta i sanejament”.