FINALITZA L’ACTUALITZACIÓ DE L’ARXIU MUNICIPAL DE BEGUES

Ha finalitzat l’actualització de l’Arxiu Municipal de l’Ajuntament de Begues. A banda de la revisió i tractament de tot el fons documental municipal, cal destacar el canvi d’ubicació de l’arxiu en les noves instal·lacions de l’edifici municipal conegut com La Nau.

La intervenció arxivística s’inclou dins el Programa de suport al patrimoni documental municipal que desenvolupa l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona. La primera intervenció d’organització de l’arxiu es va realitzar l’any 1998 gràcies a un conveni de col·laboració entre set ajuntaments, el Consell Comarcal del Baix Llobregat i la Diputació de Barcelona.

L’inventari del fons municipal que s’ha elaborat és el resultat del tractament de 327 metres lineals de documentació, amb una cronologia que comprèn el període des de l’any 1802 al 2011 i que corresponen a 2.684 unitats d’instal·lació. A través del programari GIAM (Gestió Integral d’Arxius Municipals) s’ha efectuat l’inventari del fons amb més de 10.200 registres.

Les noves instal·lacions permeten la custòdia de tot el fons municipal i el creixement natural de l’arxiu en els propers anys. A més, esdevé la peça central del Servei d’Arxiu Municipal envers la seva plena normalització.

Per  tant, l’Arxiu Municipal de Begues garanteix a partir d’ara la seva correcta conservació i, alhora, l’accés tants als usuaris de la mateixa administració municipal com als interessats, investigadors i ciutadans en general.

Grups de treball:
Arxivers de manteniment