L'Arxiu Municipal de Bigues i Riells digitalitza els llibres d'actes de l'Ajuntament

L’Arxiu Municipal de Bigues i Riells ha participat enguany en el programa de digitalització de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona; s’ha portat a terme la digitalització d’un total de 17.800 pàgines, que inclouen tots els llibres d’actes del Ple Municipal (1859-2011), de la Junta de Govern Local (1992-2011), de la Junta Municipal (1895-1902), de la Comissió Permanent (1924-1931) i de la Junta Pericial (1905-1936, 1941-1947).

S’ha pogut participar del projecte gràcies a la despesa compartida entre l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació (a través d’una subvenció) i l’Ajuntament.

Aquest projecte té com a objectius fonamentals la conservació i l’accessibilitat lligada a la difusió; d’una banda, s’ha realitzat en la línea de poder facilitar l’accés a la documentació per part del ciutadà, a través de la xarxa, i d’altra banda, actua en tant que mitjà de preservació de la documentació original evitant-ne la seva manipulació per tal d’afavorir-ne la seva conservació.

En aquests moments, s’ha portat a terme la tasca de digitalització a mans d’una empresa externa especialitzada en digitalització –Artyplan– contractada a través de l’Oficina de Patrimoni Cultural, i manca encara la tasca d’indexació que ens permetrà fer cerques a través del material. Així doncs, encara no disposem del producte final indexat i a punt per ser consultat.