Un nou DVD sobre la Guerra Civil a Bigues i Riells tanca la trilogia de la sèrie "Una mirada al passat"

El documental es va presentar públicament diumenge, 30 de juny, a la Festa Major de Bigues i es presentarà dijous, 8 d'agost, a la Festa Major de Riells del Fai.

La sèrie de recuperació de la memòria històrica ‘Una mirada al passat’ tanca la seva trilogia amb un nou DVD sobre la Guerra Civil a Bigues i Riells. Inclòs en els actes de la Festa Major de Bigues, el passat diumenge, 30 de juny, a les 21h, al Centre Cívic El Rieral, s’estrenà el darrer treball documental que ha comptat amb testimonis de veïns i veïnes del municipi. La presentació del DVD també formarà part de la Festa Major de Riells del Fai el proper dijous, 8 d’agost, a les 22h, al Centre Cívic de Riells del Fai. Amb “Bigues i Riells en temps de Guerra Civil”, es completa, doncs, la trilogia que va començar amb el reportatge “Bigues i Riells, l’evolució de dos pobles i un municipi” i que va continuar amb “Festes i tradicions de Bigues i Riells”. El documental, la realització i guió del qual s’han portat a terme a mans de la productora Sabem.com, ha comptat amb la coordinació d’Abel Camp i d’Anna Plans i la música de Joan Carles Garcia. A més de les entrevistes a 69 veïns i veïnes del municipi de Bigues i Riells, que van ser enregistrades entre setembre de 2008 i desembre de 2009, el film compta amb aportacions procedents de l’Arxiu Municipal de Bigues i Riells, de la Filmoteca de Catalunya i de diferents arxius particulars.