Nova exposició de l'Arxiu Municipal de Granollers: “Places amb història”

Des del 2 de desembre, i fins al 21 de febrer de l'any que ve, es podrà visitar una nova exposició fotogràfica d'aquest Arxiu, a la planta baixa de l'edifici de l'Ajuntament de Granollers de la plaça de la Porxada, 6.

Sota el títol “Places amb història”, s'hi podran veure 14 fotos antigues de 13 places de Granollers amb història, a excepció de l'emblemàtica plaça de la Porxada, al nucli antic de la ciutat, que mereix una exposició específica. Són fotos de les places de la Caserna, de les Olles, dels Cabrits, de l'Oli, de l'Església i de Manuel Montanya, així com de la placeta de Sant Francesc, de les places de Jacint Verdaguer, de Lluís Maria Perpinyà, de Josep Maluquer i Salvador i de la Corona, a més de l'antic parc de l'Estació. Aquests espais públics s'identifiquen amb destacats capítols de la història local, vinculats a activitats, fets, edificis, infraestructures i persones.

Es tracta de les imatges més antigues que se'n poden trobar a l'Arxiu Municipal de Granollers, dels anys 1880 al 1950, dels fotògrafs Joan Guàrdia, Lucien Roisin i Tomàs Torrabadella i, d'autors desconeguts de la Col·lecció Ajuntament de Granollers d'aquest Arxiu. Aquestes fotos i els textos que les acompanyaran, de la historiadora Cinta Cantarell, intèrpret del patrimoni, contribuiran a descobrir o a recordar l'origen i la història de les places més antigues de la capital del Vallès Oriental.

Com en les anteriors exposicions de l'Arxiu Municipal de Granollers, s'hi incorporaran imatges antigues que pugui aportar la ciutadania, relacionades amb el tema de la mostra. Aquestes fotos es podran veure, com és habitual, a la pantalla instal·lada a l'inici de l'exposició.