Aquest Sant Jordi s'ha presentat el dietari "Retrats del Montornès que ja no hi és. Indrets desapareguts"

Ja es pot trobar a les llibreries de Montornès el dietari que transporta el lector cap a divuit indrets desapareguts del poble. Es tracta d’un recull de làmines amb il·lustracions i textos descriptius d’espais que ja no existeixen o que actualment tenen una fesomia ben diferent. La carpeta es ven al preu de 13 euros.

El dietari és una iniciativa de l'Arxiu Municipal, la Biblioteca, l'Oficina de Català i els departaments de Mitjans de Comunicació i de Gent Gran de l'Ajuntament de Montornès. Les il·lustracions, de Víctor Otero, i els textos que les acompanyen, encarregats a Sergio Arévalo, es basen en les entrevistes a persones grans que han estat enregistrades a nivell sonor, i en el material gràfic que es conserva a l'arxiu. El projecte ha comptat amb l'ajut de la Diputació de Barcelona.

El divendres 17 d'abril, l’actor de l’Aula Municipal de Teatre, Ricardo Piris, va donar vida durant la presentació a Valentí Traveria, el personatge de ficció autor del dietari que guia el lector pels espais del Montornès d'abans. Ell va ser l’encarregat de llegir al públic, més de dues-centes persones, fragments del dietari, mentre es projectaven algunes de les il·lustracions.

Un dels moments més emotius va ser el de la fotografia de família, que va reunir a l’escenari la vintena de persones grans del poble que han col·laborat en el projecte i l’equip tècnic que l’ha fet possible.