L’Arxiu Municipal d’Olèrdola col·labora amb la recerca sobre les escoles republicanes del municipi.

Documents conservats a l’Arxiu Municipal d’Olèrdola permeten avançar en el coneixement de les escoles del municipi en temps de la República i són citats i reproduïts en el segon volum editat pel Grup de Recerca Històrica de l’Ateneu Mogenc (Olèrdola). És un nou exemple del valor de la documentació que conserven els arxius municipals i de la tasca dels investigadors que s’hi submergeixen i troben els testimonis documentals.

El llibre Les escoles republicanes a Olèrdola. Freinet i les paraules dels nens, amb textos de Mercè Garcia i Albert Taulé, aborda la situació de les escoles en temps de la República amb especial menció a la tasca dels mestres Bartomeu Robreño, i els mestres freinetistes Josep Santaularia i Ramon Costa Jou, en els nuclis de Moja, Sant Pere Molanta i Sant Miquel (Plana Rodona), respectivament.

Aquesta tasca ha estat precedida per una iniciativa de l’Arxiu Municipal d’Olèrdola de localitzar i digitalitzar les revistes escolars que elaboraven els alumnes de Santaularia i Costa Jou, docents seguidors de les tècniques Freinet que van arribar a Olèrdola l’any 1934 i van desenvolupar la seva tasca al llarg de dos cursos escolars.

L’Arxiu Municipal d’Olèrdola forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) de la Diputació de Barcelona.

Temes:
Exposicions