Tenim presents els refugiats?

Les notícies posen el focus en els centres d’interès de cada moment. Últimament però sembla que els refugiats de conflictes actuals, fa un temps tant presents diàriament als mitjans i canals de comunicació, han passat a un segon pla. Pot ser un bon moment per recordar als refugiats de la Guerra Civil espanyola i recuperar l’exposició virtual "1936-1939: uns altres refugiats". A partir de 144 documents recollits en 41 arxius municipals que formen part del programa de manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, volem mostrar els diferents aspectes relacionats amb l’acolliment dels refugiats tant per part dels municipis de la província de Barcelona com de la Generalitat de Catalunya: l’impacte social de la seva arribada, el control administratiu, econòmic, la gestió dels recursos subministrats com l’assistència sanitària, aliments, roba, sostre, les accions especialment adreçades a la protecció dels infants, etc. Aquesta exposició es complementa amb un vídeo que aporta dos testimonis del municipi de Sallent i la intervenció del director del Museu Memorial de l’Exili.