El vídeo de l'exposició virtual Quan anàvem a estudi: testimonis d'un model d'ensenyament

Aquesta setmana finalitza un curs escolar accidentat  a causa del confinament que es va iniciar a mitjans de març amb motiu de la pandèmia de la Covid-19 i que va suposar la suspensió de les classes presencials a les escoles.

La setmana passada, amb motiu del Dia Internacional dels Arxius, vàrem presentar la nova exposició virtual dels arxivers itinerants, Quan anàvem a estudi, formada per 118 documents procedents de 47 arxius municipals d’ajuntaments de la província de Barcelona que formen part del Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals que coordina l'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona.

Aquesta exposició ve complementada per un vídeo que pretén recollir l’opinió d’experts en la matèria i el testimoni d’exalumnes i familiars de mestres. El vídeo compta amb les intervencions de Saida Palou, investigadora a l’Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural i professora associada a la Universitat de Girona; Justa Soler, filla de Jaume Soler Daniel (Vilada 1888-Navàs 1980) mestre de Navàs; i Elvireta Molgosa, exalumna de Doña Anita (Anna Soler Daniel, Santpedor 1884-Navàs 1973), mestra també a Navàs i germana de Jaume Soler (amb una entrevista a càrrec d’Elisabet López en el programa Tal com érem, enregistrada el 04/07/1999 a la Ràdio local, La Veu de Navàs). La documentació dels dos mestres, Jaume i Anna Soler Daniel, fou donada per la família a l’Arxiu Municipal de Navàs l’any 2016.

Amb accions de difusió com aquesta, es vol apropar el contingut del patrimoni documental local a la societat i contribuir a suscitar-ne l'interès, alhora que es posa en valor la importància d'una correcta gestió dels fons documentals.