Portes obertes a les noves instal·lacions de l’Arxiu Municipal de Tona

El dissabte 17 d'abril, dins la Setmana Cultural, es va fer una matinal de portes obertes a les noves instal·lacions de l’Arxiu Municipal de Tona. Es tracta d’unes instal·lacions que ja s’havien d’haver inaugurat l'any passat, però la COVID-19 ho va impedir i aquest any s’ha optat per fer portes obertes amb visites guiades per a grups reduïts seguint les mesures anti-COVID.

Les obres, que es van realitzar durant el 2019, han permès disposar d’una àmplia sala de consulta i sala de treball, una àrea d’ingrés, un magatzem i dos dipòsits d’arxiu, un de més capacitat per les capses estàndard i un de menor capacitat per a grans formats i fotografies. L’Arxiu Municipal de Tona es troba a la planta baixa de l’Ajuntament, amb un accés directe des del carrer i es pot dir que pràcticament ha doblat la seva capacitat d’emmagatzematge respecte al dipòsit antic. Actualment hi ha capacitat per a 8.200 capses. Amb la instal·lació d’un nou sistema d’armaris compactes, s’arriba a 930 metres lineals als quals s’hi han de sumar 56 ml de prestatgeria fixa. A dia d’avui, el nombre de capses que es conserven a l’arxiu és de 4.625, amb la qual cosa podem dir que l’actual equipament té capacitat d’emmagatzematge per molts anys.

El dipòsit s’ha equipat amb un deshumidificador cedit per la Diputació de Barcelona per poder controlar la humitat i que s’hi mantinguin les condicions climàtiques adients per a la conservació dels documents.

L'Arxiu Municipal de Tona forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona des de l'any 2005.