Finalitza la intervenció a l’arxiu municipal de Rajadell

A finals del mes de gener, va finalitzar a l’arxiu municipal de Rajadell l’organització del fons municipal que s’emmarcava dins el conveni de col·laboració signat entre el propi ajuntament i l’Oficina de Patrimoni Cultural (OPC) de la Diputació de Barcelona. L’actuació, d’una durada de 3 mesos, la va realitzar un arxiver extern amb la supervisió d’un arxiver itinerant de l’OPC.

Durant aquesta primera fase, s’ha realitzat l’ordenació, classificació, descripció i instal·lació del fons municipal. El tractament va finalitzar amb un total de 2549 registres descrits al programa GIAM, instal·lats en 628 unitats d’instal·lació. L’actuació ha permès normalitzar i controlar la documentació produïda per l’ajuntament de Rajadell, instal·lant tota la documentació en un mateix espai adaptat i unificant els criteris de descripció. Amb el tractament, també es pretén facilitar el control, la consulta i difusió del fons documental, tan a nivell intern com per a la ciutadania.

El fons municipal abasta cronològicament des del 1804 fins a l’actualitat, permetent aproximar-nos a la història de la població i el funcionament dels òrgans de govern. I, a partir d’ara i amb l’inventari generat per controlar i descriure tots els documents custodiats a l’Ajuntament, els investigadors i les persones interessades poden conèixer el contingut de tot el que es conserva a l’Arxiu Municipal.

La finalització de l’organització del fons municipal de l’ajuntament de Rajadell permet iniciar els tràmits per acollir-se al Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de l’OPC, que garanteix a través de l’equip d’arxivers itinerants la consolidació de la gestió diària de l’Arxiu Municipal.