Visita a l'arxiu municipal de Begues en el marc de les Jornades Europees de Patrimoni

El passat divendres 7 d’octubre per la tarda, en el marc de les Jornades Europees de Patrimoni, l’arxiu municipal de Begues va obrir per primera vegada les portes del seu dipòsit al públic en general.

La primera part de la visita va consistir en una introducció a les principals funcions de l’arxiu municipal, centrant-nos sobretot en el seu paper com a custodi del patrimoni documental del municipi. A través d’una petita exposició de les principals sèries del fons municipal, ens vam poder endinsar en diversos períodes de la història del municipi. Per exemple, a través del llibre de Plens de l’any 1918 vam poder esbrinar què va passar al poble durant la pandèmia de grip espanyola. O com l’any 1939 va anar el final de la guerra civil espanyola i les seves conseqüències.

A continuació els usuaris van poder accedir al dipòsit de l’arxiu. Allà van descobrir les principals característiques d’un dipòsit amb mobiliari i contenidors de documentació adaptats a les necessitats dels diversos suports i formats de documentació. També vam descobrir algun del fons privats que es custodien i vam fer crida per la captació de nous fons.​

Tota aquesta activitat va estar complementada amb una exposició temporal de documentació relacionada amb la Festa Major que es podrà visitar a la sala de consulta de l’arxiu fins l’estiu de 2023.   L’arxiu municipal de Begues forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona des de l’any 2013 i rep el suport regular d’una arxivera itinerant.