Participem al I Seminari “ARXIUS I TURISME”

Amb la comunicació “Empremtes de les primeres vacances d’estiu: inici de les exposicions virtuals de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona”, hem participat al I Seminari "Arxius i turisme".

Hem explicat la nostra experiència a partir de la primera exposició virtual “Empremtes de primer estiueig”, on es donen a conèixer documents relacionats amb el que es pot considerar una de les primeres formes de turisme. Amb ella vam iniciar, el 2013, una línia de difusió que es manté actualment. Destacar, que amb les exposicions virtuals volem potenciar el treball en xarxa, donar a conèixer i posar a l’abast de tothom el patrimoni documental que es custodia als arxius de la XAM, compartir coneixement i incentivar la recerca tant a nivell local com a nivell supramunicipal.

Aquest seminari ha estat organitzat per l’Ajuntament de Lloret de Mar, la Diputació de Girona i la Generalitat de Catalunya i s'ha celebrat els dies 23, 24 i 25 de maig a Lloret de Mar. Ha estat un punt de trobada de col·lectius professionals molt diferents però que necessiten relacionar-se. L’objectiu del seminari, a banda de donar a conèixer els fons documentals públics i privats generats en torn del turisme, és incentivar-ne la recuperació, conservació i organització entre el sector turístic com a part del patrimoni documental de la nostra societat. Juntament amb les ponències, taules rodones i sessions de comunicacions s’ha pogut gaudir d’activitats complementàries relacionades amb el turisme i la cultura.