S’acosta l’11è Laboratori d’Arxius Municipals, en edició virtual, els dies 19 i 20 de novembre: programa i inscripció oberta

Com cada dos anys, l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona organitzem amb la Direcció General del Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya, l’Arxiu Municipal de Barcelona i l’Associació d’Arxivers-Gestors de Documents de Catalunya el Laboratori d’Arxius Municipals (LAM), jornada de reflexió i debat dels arxivers i arxiveres municipals.

Enguany, l’11è Laboratori d’Arxius Municipals arriba en plena pandèmia de la COVID-19. Els confinaments intermitents i les dificultats per atendre presencialment als usuaris han fet emergir entre els arxius municipals la necessitat de millorar els seus serveis, convertint-los en serveis 100 % digitals o gairebé.

És en aquest context que el LAM, enguany en format virtual, se centrarà en com convertir els serveis d'arxiu en serveis digitals, anant més enllà de la publicació d'inventaris, catàlegs i digitalitzacions a la Xarx@.

En la jornada, distribuïda en dos matins dels dies 19 i 20 de novembre, de 10 a 13 hores, volem copsar l’actual moment de transformació digital que està desencadenant alhora un veritable canvi social i cultural en les nostres vides i, en conseqüència, en els nostres arxius.

Per això, amb tots els assistents del LAM volem analitzar diverses temàtiques com els actuals portals dels arxius municipals i com els projectem a partir d’ara; com són els perfils dels usuaris digitals dels arxius; la visualització de dades aplicada al patrimoni documental; les noves tècniques per millorar la recuperació de la informació i els nous reptes en les estratègies de comunicació digital.

Us convidem a participar-hi, amb la convicció que puguem potenciar els serveis digitals sense renunciar als serveis presencials a tots els usuaris dels arxius municipals.

Per conèixer el programa i fer inscripció: https://lam2020.cat/

Bon LAM !