Curs "Els pergamins als arxius municipals"

Aquesta setmana té lloc el curs “Els pergamins als arxius municipals” que ha programat l’Oficina de Patrimoni Cultural.

Els documents sobre pergamí es troben presents o poden ingressar en un arxiu municipal, amb cronologies diverses que poden anar des de l’edat mitjana fins a l’època moderna.

El curs pretén definir aquest tipus de document, la seva naturalesa, els tipus més habituals que es poden localitzar en l’àmbit territorial d’un municipi en relació a la seva història política, social i econòmica. Un element clau és saber-los llegir, descriure’ls per poder difondre el seu contingut i situar-los en el context històric corresponent.

A continuació, la seva difusió i comunicació són cabdals. I en paral·lel a l’interès del seu contingut històric, cal garantir-ne la seva conservació i bon arxivament.

Per això, l’arxiver haurà de valorar si cal la intervenció d’un restaurador/a per tal que el document gaudeixi d’unes òptimes condicions de conservació, protecció i seguretat dins l’equipament d’arxiu municipal. I no podrem oblidar la seva digitalització que tindrà el doble objectiu de garantir-ne la seva conservació i difusió.

En dues sessions online, el dimarts dia 15 de 10h a 12h i el dijous dia 17 de 10h a 11 h un arxiver i una restauradora tractaran el tema dels pergamins als arxius municipals amb aquesta doble perspectiva, l’arxivística i la de conservació.

Podeu veure informació completa a: https://www.diba.cat/es/web/opc/-/curs-els-pergamins-als-arxius-municipals.