Propera jubilació de na Clara Parramon

Benvolguts/des

Com segurament recordareu, el document del mes de maig de l'Arxiu Municipal de l'Hospitalet de Llobregat presenta el procés de desnonament d'una família l'any 1913, al barri hospitalenc de la Torrassa. Aquesta vegada, la veritable notícia ha estat la repercusió mediàtica de què ha estat objecte el document, arribant a l'extrem de gaudir d'una plana a l'edició catalana del diari El País. Tot seguit podeu accedir als diversos llocs que se n'han fet ressò (començant pel mateix web de l'Arxiu):

Tot el mèrit recau sobre la responsable dels fons i col·leccions d'origen privat de l'Arxiu Municipal, na Clara Parramon, mereixedora única de les felicitacions diverses que l'Arxiu ha rebut per aquesta òptima acció de difusió. Arxivera autodidacta, professional de trinxera resistent als embats com cap altra, des de 1986 va dirigir el llavors anomenat Arxiu Històric, fins a la fusió amb l'Administratiu durant la primera dècada d'aquest segle. Han estat vint anys portant l'estandart, i encara una desena més col·laborant amb les diverses persones que han exercit la direcció recentment.

Ha arribat el moment de descansar, de plegar veles (i desmuntar el kalàixnikof!) i na Clara no ha trobat millor manera de fer-ho que oferint-nos un últim tast del seu saber, en la forma d'aquest darrer "document del mes" tan encertadament triat. Encara reflexionava, fa pocs dies, sobre la possibilitat d'encetar noves vies de difusió més enllà del "document del mes":

"És curiós pensar, arran d’aquest article de LH digital, que el que ha passat amb aquest doc del mes podria ser un petit exemple d’intervencions diverses que des de diferents professions es poden fer a l’entorn d’un mateix fet. Nosaltres treballem amb la doc, des del periodisme surten al carrer per cercar dades relatives al moment present concret del fet a què es refereix aquell doc, creen imatges d’aquest present...

Podria ser un plus a afegir a l’espai  social i cultural propi dels arxius, no? la capacitat de posar en joc, des del que els constitueix com a tals, el terreny de la interdisciplinarietat per al millor coneixement de la realitat."

En definitiva, companys/es: el proper dia 5 de juny es jubila una gran professional. Als que l'heu coneguda (com als que no) us demano que la tingueu present i que en reconegueu el valor. Personalment, confesso que ha estat un plaer treballar amb ella.

Màrius

Darrera resposta: Teresa Cardellach Giménez 25/05/2013 - 16:46

Cardellach Giménez, Teresa

La més sincera enhorabona per la difusió que ha tingut el document del mes i sobretot per la feina de tot l'equip de l'Arxiu Municipal de l'Hospitalet, que han sabut crear i mantenir una activitat permanent i efectiva amb la documentació del seu arxiu.

Felicitar a la Clara Parramon per la seva propera jubilació, i desitjar-te que gaudeixis del teu temps tan com puguis. Que siguis molt feliç Clara!

Serrano Seoane, Iolanda

Moltes felicitats per l'èxit de la vostra feina. I molta sort a la Clara en la nova etapa!

Iolanda

Giménez Martín, Francesc

Moltes felicitats! La veritat és que tant el treball de la publicació del "document del mes" com la feina dels que hi ha darrera és lloable, i si a sobre serveix, com és el cas, per saber entendre el present amb ulls al passat, recordant que la història és cíclica, encara més. Una iniciativa més que dóna sentit a la nostra feina!

Molt bon retir Clara!

Munuera Bermejo, Jaume

Felicitats per l'èxit de la vostra iniciativa, especialment a la Clara Parramon.

Gómez Inglada, Margarida

La Clara, a més d'una magnífica professional, és una gran persona i una bona amiga. Li desitjo molta sort, amb una mica d'enveja, perquè segur que de projectes no li fanten.

Felicitats a la gent de l'Hospitalet per la repercussió del document!