Entre els documents de l'Arxiu Municipal de Castellbisbal... La Causa General de 1940

Enguany fa 75 anys de la fi de la Guerra Civil espanyola (1936-1939) o, més concretament l’inici de la dictadura del general Franco que duraria fins al 1975. El 25 de gener de 1939 és la data en que les tropes del general Franco ja entraren a Castellbisbal i es dirigiren fins a Barcelona que va caure un dia més tard. La fi ja estava anunciada i a Castellbisbal va ser significatiu quan es va dinamitar el Pont del Diable com a intent d’aturar la progressió de l’exèrcit nacional.

A l’Arxiu Municipal es guarden nombrosos documents, encara poc coneguts, que testimonien no tant el període de la Guerra Civil, sinó especialment l’inici de la dictadura marcada per la depuració de les persones que donaren suport al govern legítim de la República, i el període de carestia, i involució cultural i social. Entre els documents destaquen els informes que es van reclamar per part del poder judicial a partir de 1941 per a la instrucció de la denominada Causa General.

Us convidem a descobrir aquest document i el seu context històric accedint a la fitxa annexa en format PDF.

.