VISITA DELS ESTUDIANTS DE 1R DE BATXILLERAT A LA BIBLIOTECA JAUME VILA I PASCUAL I A L’ARXIU MUNICIPAL DE GELIDA

Per vuitè any consecutiu els alumnes de 1r de batxillerat de l’Institut Gelida van visitar la Biblioteca Jaume Vila i Pascual i l’Arxiu Municipal. Aquestes visites es fan amb la finalitat de donar a conèixer les possibilitats d’investigació que ofereixen les dues institucions i d’aquesta manera potenciar els TREC, treballs de recerca en l’àmbit local.

Es va visitar la Biblioteca, on la directora, Montse Julià, va presentar els recursos disponibles per a la recerca d’informació en aquest àmbit i també es van mostrar alguns dels treballs que s’han fet en edicions anteriors del premi TREC Gelida. Seguidament, la responsable del servei d’Arxiu, Judit Pujol, va explicar als alumnes assistents quines són les tasques que es duen a terme en aquest servei que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona a través de la Xarxa d’Arxius Municipals. Els alumnes també van poder veure alguns dels documents que hi ha com fotografies, cartells, llibres d’assistència escolar i llibres d’actes del Ple municipal.

El treball de recerca és obligatori per als alumnes de segon de Batxillerat i per aquest motiu la regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Gelida i la Biblioteca Jaume Vila i Pascual incentiven que es realitzin treballs de temàtica local sobre Gelida amb el premi “Trec Gelida” al millor treball de recerca. Aquest premi està dotat econòmicament amb 400 €.

Etiquetes:
Escoles, Institut, Visites