L'arxiu municipal de Pontons restaura part de la seva documentació

Durant aquest últim trimestre de l’any, l’arxiu municipal de Pontons ha portat al taller de restauració de Berta Blasi vint-i-cinc capses de documentació per rebre un tractament de xoc per aturar l’estat de deterioració de part de la seva documentació. Es tracta de documents datats entre 1835 i 1986, i comprèn sèries diverses com llibres d’actes de plens municipals, padrons d’habitants i quintes, entre altres.

El tractament ha estat cofinançat entre Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Pontons i suposarà la neteja i desinfecció de la documentació per eliminar la brutícia superficial i les espores, evitant així que la deterioració avanci.  Tot el material serà retornat a l’arxiu instal·lat amb material adient per a la seva conservació a llarg termini. Es preveu que l’encàrrec estigui enllestit a finals d’any. L'arxiu municipal de Pontons forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals de Diputació de Barcelona des de l'any 2018.