Donació del fons de la societat "La Trilladora Tonense" a l'Arxiu Municipal de Tona

L'Arxiu Municipal de Tona ha rebut per part del senyor Joan Duran Pladevall, el fons documental de la societat "La Trilladora Tonense”. Joan Duran Pladevall és fill de Pere Duran Coll que havia estat secretari de la junta de la societat “La Trilladora Tonense”. La societat “La Trilladora Tonense” va ser una associació fundada per Josep Coll el 1919 que va facilitar el dia a dia de la feina agrícola dels seus associats. La societat va tancar la seva activitat el 1979.

El fons de la societat “La Trilladora Tonense” consta de diversos llibres, carpetes i documentació esparsa que ocupa dues capses. Aproximadament 0,20 ml. La documentació ha estat inventariada a finals del 2019 i ja està a disposició pública per a poder consultar-la.

L'Arxiu Municipal de Tona forma part de la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona. Des de l’any 2005 Tona forma part del Programa de manteniment dels arxius municipals. És en aquesta data quan es va posar en funcionament el Servei d’Arxiu Municipal.