L'Arxiu Municipal de La Pobla de Lillet ingressa la col·lecció completa digitalitzada del setmanari "El Llobregat"

Dimecres passat, l'Arxiu Municipal de La Pobla de Lillet va ingressar una col·lecció completa digitalitzada del setmanari "El Llobregat", gràcies a la donació que en feu el col·leccionista berguedà Ramon Miquel Safont.

"El LLobregat" fou un setmanari d'informació local i comarcal que es va publicar a La Pobla de Lillet entre el mes de març de 1931 i el mes de desembre de 1935, amb la qual cosa esdevé una mostra excepcional que reflecteix la vida de La Pobla de Lillet, i de la resta de la comarca, pràcticament dia a dia, durant un període històric tan rellevant com és el de la Segona República fins pràcticament l'esclat de la Guerra Civil.

La col·lecció completa és formada per 231 exemplars, essent aquesta la publicació més antiga i longeva d'aquest municipi berguedà, que en aquella època comptava amb uns 2.500 habitants i una rica vida social, política i cultural. A través de les seves pàgines hom hi pot descobrir notícies i successos, el moviment demogràfic de la Vila, articles d'opinió, controvèrsies polítiques, articles culturals, etc.

L'Arxiu Municipal de La Pobla de Lillet forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona des de l’any 2006 i rep el suport tècnic d’un arxiver itinerant.